Прес-центр
- Экспертна думка
- Міжнародне інвестиційне роуд-шоу Invest In Ukraine
- Архів програми «Фінансові рішення»
- Події групи компаній
- Конференції PCG
- Фінансовий клуб
- Pro Capital Group розпочинає пошук інвестиційних проектів для залучення інвестування
- Антоніна Кутова, співзасновниця, керуюча партнерка Pro Capital Investment, увійшла до щорічного рейтингу «Топ 50 Найвпливовіших жінок у ФінТех»
- Компанія Pro Capital Investment стала співорганізатором Першого Бессарабського Інвестиційного Форуму
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment, консультантка USAID AGRO, Антоніна Кутова - спікер майданчику «Допомога бізнесу в умовах війни: релокація та відновлення»
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment Антоніна Кутова долучилась до проведення StartUp Boot Camp в рамках «Ideafest Student Business Idea Competition»
- Закінчення конкурсу бізнес-планів «Студентська бізнес ініціатива» 2019
- Інвестиційний дайджест
- Конференції PCG
Молочна продукція з України сподобалася жителям Китаю та країн ЄС. Росіяни ж від неї відмовляються – коментує Сергій Парпуланський, спеціаліст департаменту інвестиційного банкінгу Pro Capital
Українським молочним компаніям в останні роки постійно доводиться пристосовуватися до нових умов на світовому ринку. До 2011 року було багато нарікань на низьку рентабельність бізнесу та високі процентні ставки запозиченого капіталу. Крім того, в останні два роки українські підприємства стикаються з проблемами реалізації своєї продукції на території Росії – раніше основного ринку української молочки, можлива втрата якого (7-е місце у світі з імпорту молочної продукції) для вітчизняних виробників стане дуже болючою. Так, у 2013 році 89% сирів із сумарного експорту вивезено в РФ. Частка Росії в експорті українського вершкового масла становить майже 70%, в експорті молока – більше 17%. Слід розуміти, що російський ринок не зможе повністю відмовитися від української молочки. Це пов’язано з недостатнім виробництвом молочних продуктів у Росії і підвищенням попиту. У цих умовах РФ намагається також обмежити поставки з інших країн – Німеччини, Нової Зеландії, Греції, сподіваючись як збільшити виробництво молочних продуктів всередині країни, так і наростити його на території Білорусії, що поки зробити не вдалося. Крім обмежень експорту до Росії, українські підприємства молочної промисловості пішли з більш ніж 20-ти ринків, не компенсувавши повною мірою цю втрату ринками інших країн, що призвело до зниження на 6% експорту молочної продукції в натуральних показниках. Водночас у грошовому вираженні експорт підвищився на 3,5% щодо 2012 року, що стало можливим завдяки рекордному зростанню цін на продукцію молочної промисловості, пов’язаному з низьким виробництвом у Новій Зеландії, США та країнах ЄС на тлі збільшення попиту на молочку в світі.
Споживання молочних продуктів у світі, кг/особу
Компенсувати зниження експорту української молочної продукції до Росії ринком ЄС не вдасться. Причиною тому є висока вартість української продукції та якість, що поступаються відповідним характеристикам продукції європейських виробників. Тимчасовий інтерес європейців зумовлений, в першу чергу, іміджевою складовою української революції. При цьому, з огляду на високу вартість якісної української сировини і низьку підтримку вітчизняних виробників державою (порівняно з ситуацією в європейських країнах), не виключено подальше подорожчання молокопродуктів, а це в результаті може навіть призвести до підвищення обсягів імпорту відносно дешевої продукції з ЄС.
Ринок молочних продуктів Китаю є одним із найбільш динамічно зростаючих щодо виробництва і споживання. За останні 15 років цей ринок збільшився майже у п’ять разів. Головними причинами зростання в Китаї є процеси «вестернізації» та реалізація програм уряду, спрямованих на збільшення споживання молока. Основним на китайському ринку молокопродуктів (80%) є рідке молоко, імпорт якого в 2013 році збільшився на 32%. Однак наростити експорт на китайський ринок українським виробникам буде непросто у зв’язку з високими вимогами до якості молочної продукції та конкуренцією з країнами Європи та Новою Зеландією. При цьому китайці все більше віддають перевагу імпортній молочній продукції, що зумовлено великою довірою до її якості. Це має допомогти українській продукції просунутися на китайському ринку.
Українським виробникам молочної продукції слід також звернути увагу на близькосхідний ринок і Північну Африку, де спостерігається зростання споживання і існують можливості для експорту продукції. Проте, судячи з росту імпорту молочки з ЄС до України, вітчизняним виробникам найближчим часом доведеться всі зусилля докладати не для пошуку нових ринків, а для збереження існуючих – резюмував Сергій Парпуланський.