Прес-центр
- Экспертна думка
- Міжнародне інвестиційне роуд-шоу Invest In Ukraine
- Архів програми «Фінансові рішення»
- Події групи компаній
- Конференції PCG
- Фінансовий клуб
- Pro Capital Group розпочинає пошук інвестиційних проектів для залучення інвестування
- Антоніна Кутова, співзасновниця, керуюча партнерка Pro Capital Investment, увійшла до щорічного рейтингу «Топ 50 Найвпливовіших жінок у ФінТех»
- Компанія Pro Capital Investment стала співорганізатором Першого Бессарабського Інвестиційного Форуму
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment, консультантка USAID AGRO, Антоніна Кутова - спікер майданчику «Допомога бізнесу в умовах війни: релокація та відновлення»
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment Антоніна Кутова долучилась до проведення StartUp Boot Camp в рамках «Ideafest Student Business Idea Competition»
- Закінчення конкурсу бізнес-планів «Студентська бізнес ініціатива» 2019
- Інвестиційний дайджест
- Конференції PCG
«Франчайзинг в Україні існує, але, якщо можна так сказати, – поза законом», – Олег Лащук, президент федерації розвитку франчайзингу, гостинності та інфраструктури України. Програма PRO CAPITA
Для розвитку франчайзингу в Україні необхідна стабільна економіка та законодавство, що гарантує дотримання прав обох сторін та регулює їх реалізацію. Особливість правового поля у сфері франчайзингу в Україні полягає в тому, що ці відносини регулюються договором комерційної концесії, який не враховує всіх нюансів фактичного взаємодії партнерів в юридичному аспекті. У пошуках виходу з правового глухого кута підприємці змушені замість одного договору франчайзингу укладати чимало інших: інвестиційний, ліцензійний, договір оренди, договір про надання консалтингових послуг і т. д. Крім явної незручності, пов'язаної з великою кількістю документів, такий юридичний «кульбіт» приховує в собі й іншу небезпеку – визнання угоди нікчемною з усіма наслідками для її ініціаторів. «Франчайзинг в Україні існує, але, якщо можна так сказати, - поза законом. Тому що в законодавстві немає такого поняття, як франчайзинг. У нас є поняття «комерційна концесія», в якому законодавчо не враховано багато нюансів бізнес-відносин між учасниками процесу. Важливо, щоб де-факто цей від діяльності регулювався прозоро і того ж було чітке визначення всіх бізнес-процесів і де-юре», - говорить гість програми PRO CAPITAL Олег Лащук, президент громадської організації «Федерація розвитку франчайзингу, гостинності та інфраструктури України».
За його словами, найкраще, що може зробити держава для франчайзингу, - це визначити всі аспекти юридичного регулювання, а далі – просто не заважати йому розвиватися.
«Статистика всього світу говорить, що франчайзинг – це, як правило, локальний бізнес. В України локальний франчайзинг складає лише 20%, а в інших державах – усі 80 %. Тому важливо стимулювати розвиток українського локального франчайзингу. До того ж є реальні сегменти, в яких іноземним франчайзерам дуже важко конкурувати з місцевим бізнесом. Наприклад, бренд МакДональдзу – МакКафе не може зайняти велику частку ринку, тому що в України ринок маленьких кав’ярень розвинен дуже добре», - розповідає Лащук.
Докладніше про франчайзинг як метод організації стабільного і довгострокового бізнесу дивіться у повторах інтерв'ю Олега Лащука, президента громадської організації «Федерація розвитку франчайзингу, гостинності та інфраструктури України» в програмі PRO CAPITAL в суботу, о 18:30 і у вівторок, о 18:45 на «Першому діловому» та на сторінці програми.