Прес-центр
- Экспертна думка
- Міжнародне інвестиційне роуд-шоу Invest In Ukraine
- Архів програми «Фінансові рішення»
- Події групи компаній
- Конференції PCG
- Фінансовий клуб
- Pro Capital Group розпочинає пошук інвестиційних проектів для залучення інвестування
- Антоніна Кутова, співзасновниця, керуюча партнерка Pro Capital Investment, увійшла до щорічного рейтингу «Топ 50 Найвпливовіших жінок у ФінТех»
- Компанія Pro Capital Investment стала співорганізатором Першого Бессарабського Інвестиційного Форуму
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment, консультантка USAID AGRO, Антоніна Кутова - спікер майданчику «Допомога бізнесу в умовах війни: релокація та відновлення»
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment Антоніна Кутова долучилась до проведення StartUp Boot Camp в рамках «Ideafest Student Business Idea Competition»
- Закінчення конкурсу бізнес-планів «Студентська бізнес ініціатива» 2019
- Інвестиційний дайджест
- Конференції PCG
Скільки коштує відкрити центр сімейної медицини - фахівці компанії Pro-Consulting. Delo.ua
Медична реформа відкриває нові можливості для розвитку галузі. Система первинної допомоги вже заробила, тому відкриття приватних центрів сімейної медицини сьогодні актуально і при правильному управлінні бізнесом - прибутково.
Медичний ринок можна умовно розділити на два сегменти: державний і приватний. Останнім часом в нашій країні відкривається все більше багатопрофільних клінік і вузькоспеціалізованих кабінетів, що надають платні медичні послуги. При цьому частка приватного сектора не перевищує 13-14% всіх медичних послуг в Україні.
Загальна місткість ринку медичних послуг в 2017 році зросла на 11,2% в порівнянні з 2016 роком. В першу чергу медичний ринок зростає за рахунок приватного сектора: відкриття нових недержавних лікарень, а також зростання цін на медичні послуги.
За оцінками Європейського регіонального бюро ВООЗ, рівень захворюваності в Україні становить 14,7 випадків на 1000 осіб населення, в той час як в Європі цей показник на рівні 6,7 випадків на 1000 осіб. При цьому за останні 10 років кількість лікарів в Україні скоротилося на 16,5% і в 2016 році склало 187 тис. чоловік. У той же час в ЄС їх 1,8 млн, і кількість зросла на 16,4% за останнє десятиліття.
Крім того, в Україні скорочується не тільки кількість медперсоналу, а й кількість медустанов - починаючи з 2010 року, їх стало менше майже на 40%.
При великому рівні потреби медичної допомоги та нестачі клінік все привабливіше стає відкриття приватного центру сімейної медицини. При цьому концентруватися він повинен саме на ті послуги, які не входять в безкоштовний державний пакет.
Бізнес-план клініки
Як відзначають фахівці Pro-Consulting, оптимально, щоб у вашому медичному центрі були такі лікарі: терапевт, акушер-гінеколог, дерматолог, гастроентеролог, отоларинголог і окуліст. В ідеалі - передбачити можливість зробити УЗД і рентген, а ось лабораторну діагностику дешевше передати на аутсорсорсінг в профільні організації.
Створити медичний центр буде коштувати порівняно недорого - менше вартості покупки двокімнатної квартири в центрі столиці - близько $60-65 тис.
Витрати будуть розподіляться таким чином:
- половина цієї суми (від 45-50%) піде на придбання медичного обладнання;
- оренда приміщення - 10-12%;
- його ремонт складе - 7-8%;
- інші 25-30% потрібні на заробітну плату, виплати партнерам, рекламні та маркетингові витрати.
Від ідеї до запуску проекту знадобиться близько 6-8 місяців, які потрібні на отримання дозвільних документів, облаштування центру і підбору лікарів та іншого персоналу.
Важливо правильно підібрати приміщення, яке буде зручним у використанні в якості медичного центру. Обов'язковою є наявність 1-2 санвузлів, достатня висота стель для забезпечення обміну повітря, і велика кількість відокремлених приміщень. Для того щоб розмістити тих лікарів, яких вказували вище і дотримати всі норми, потрібно близько 110-130 кв. м.
Такий медичний центр при середньому завантаженні в 1000 чол./міс. (Консультативний прийом) принесе порядку 130-150 тис. дол. прибутку в перший рік (з урахуванням запуску проекту) і 280-300 тис. дол. - у другий рік.
Дисконтний період окупності (DPP) проекту становить 23-25 місяців. Це означає, що за приблизно 2 роки проект повністю окупиться з урахуванням фактора дисконту.
Оцінюючи можливості і тенденції розвитку ринку платних послуг в цілому, важливо відзначити, що він навіть на чверть не покриває ринок медичних послуг в Україні. Брак медичних установ і високий рівень захворюваності обіцяють прибуток новим приватним медичним центрам, і їх відкриття зараз актуально. Тим більше, що Міністерство охорони здоров'я планує підтримувати як державну, так і приватну медицину, і наступним етапом реформи буде введення обов'язкового медичного страхування.